dlm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders İçeriğine Genel Bir Bakış | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 1) |
2 | Araştırma konularının ve sorularının belirlenmesi | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 1) |
3 | Literatür taraması nasıl yapılır? Kaynak gösterme, Etik sorunlar | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 1 cont’d) |
4 | Yazım stratejileri, Teori Kullanımı | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 3) |
5 | Literatür taraması sunumları | |
6 | Araştırma önerisi yazmak ve araştırma tasarımına giriş | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 45) |
7 | Araştırma önerisi sunumları | |
8 | Araştırma tasarımlarının tartışılması | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 45) |
9 | Araştırma tasarımlarının tartışılması | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 45) |
10 | Araştırma tasarımlarının sunumu | |
11 | Veri analizlerinin tartışılması | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 10) |
12 | Veri analizlerinin tartışılması | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 9) |
13 | Veri analizlerinin tartışılması | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 9) |
14 | Araştırmanın raporlanması ve son sunum | |
15 | - | - |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ödevler ve sınıf içi tartışmaları, derste verilen akademik makaleler ve diğer ödevlerin yanı sıra bu makalelerin sınıfta tartışılmasından oluşmaktadır. Her haftanın ödevi, son teslim tarihinden en az bir hafta once verilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Additional Reference Booksİlave Danışma KaynaklarıBallou R. H. "Business Logistics/Supply Chain Management ", Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey, 5th Edition, 2004, ISBN 0131230107 S. Chopra – P. Meindl: Supply Chain Management, Strategy, Planning and Operation, Pearson Education Inc., 2004Coyle, Bardi, and Langley Jr., The Management of Business Logistics, SouthWestern/Thomson Learning ISBN 0324007515Fredendall, Lawrence D.: Basics of supply chain management. Boca Raton: St. Lucie Press; 2001. ISBN: 1574441205.Hugos, Michael. Essentials of supply chain management. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons; 2003. ISBN: 0471235172.Mentzer, John T. Supply chain management. Thousand Oaks, Sage Publications; 2001. ISBN: 0761921117 Web Sitesİnternet Sitesi Academic JournalsAkademik dergiler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | - | - |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 45 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | - | |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | - | - | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 12 | |
Proje | 1 | 87 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 171 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı | X | ||||
2 | Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli | X | ||||
3 | Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli | X | ||||
4 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli; | X | ||||
5 | Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı; | X | ||||
6 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli | X | ||||
7 | Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli | X | ||||
8 | Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli; | X | ||||
9 | Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı | X | ||||
10 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | X | ||||
11 | Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli | X | ||||
12 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | X | ||||
13 | İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest